Hvad betyder ydelse?
Ydelsen er det beløb, du skal betale hver måned.
Kan jeg returnere låneaftalen på mail?
Nej, vi skal have låneaftalen retur med original underskrift.
Hvad et er et vitterlighedsvidne?
Et vitterlighedsvidne er en person, der med sin underskrift bekræfter at datoen er rigtig, at underskriften er ægte og at underskriver er myndig.
Vitterlighedsvidner kan f.eks. være kollegaer, venner, naboer eller andre i bekendtskabskredsen – men må ikke være nærtbeslægtede med nogen af underskriverne af dokumentet.
Et vitterlighedsvidne hæfter ikke for lånet.
Hvem kan låne?
For at kunne søge om lån, skal du være fyldt 18 år og du må du ikke være registreret i RKI.
Hvordan får jeg svar?
Oplyser du din e-mail adresse i ansøgningen, så vil svaret blive sendt til dig elektronisk.
Oplyses e-mail adresse ikke, vil svaret blive sendt til dig med posten.
Hvad betyder ÅOP?
ÅOP er en forkortelse af årlig omkostning i procent, og et udtryk for den samlede pris for et lån eller en kredit, udtrykt i procent per år. ÅOP kan også kaldes kiloprisen på penge. ÅOP indeholder alle omkostninger, som du skal betale for et lån – renter, stiftelsesomkostninger og andre engangsomkostninger. Med ÅOP bliver engangsomkostninger fordelt ud på hele lånets løbetid, hvor de lægges oven i renten.
Kan lånet indfries før tid?
Du kan til enhver tid, indfri dit lån hos SPARXPRES.
Hvornår er rettidige indbetaling af den månedlige ydelse?
Du skal betale hver d. 1. i måneden. SPARXPRES vil i forbindelse med oprettelsen af lånet, sørge for at tilmelde betalingerne til Betalingsservice.
Sker betalingen ikke via Betalingsservice, vil du få tilsendt et girokort, hvilket koster 25 kr. ekstra pr. gang.
Hvad nu hvis jeg ikke kan betale?
Sker det at, du ikke kan betale den månedlige ydelse, skal du kontakte SPARXPRES hurtigst muligt. Jo hurtigere, jo bedre, på den måde kan det være vi kan finde en ydelse der passer til din økonomi, og dermed en løsning på problemet inden det bliver uoverskueligt for dig.
Mit girokort er væk, hvad gør jeg?
Hvis du mister eller mod forventning ikke modtager et girokort inden d. 1. i måneden skal du kontakte SPARXPRES og bede om et nyt, dette koster dog et gebyr på 25 kr. pr. gang.
Du kan også overføre pengene til vores girokonto 0815500
Jeg har problemer med at sende en ansøgning
Hjemmesiden er optimeret til Internet Explorer 5.0 eller nyere. Vi kan desværre ikke garantere at alle browsere kan benyttes. Ønsker du et ansøgningsskema tilsendt pr. post kontakter du blot SPARXPRES.
Hvem er SPARXPRES
SPARXPRES, er ejet af SPARBANK, med 25 filialer fordelt i Midt og Vestjylland, Aarhus og København. SPARXPRES har siden 1985 specialiseret sig i lån til private over alt i Danmark.
Kontakt til SPARXPRESHar du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte SPARXPRES på telefon 9616 1313 eller e-mail på
sparxpres@sparbank.dk .